Saturday, April 16, 2011

interview for executive accountants

assalamualaikumm..

khamis, 14 april 2011, berita sehari,
miss iezawanza telah berjaya melepasi sesi interview beliau dengan jayanya. beliau yang masih lagi belajar dan tidak mempunyai apa apa pengalaman dalam bidang kerja profesional selain daripada bekerja di kedai kasut sekitar bangi selama sehari sahaja. pada pagi sebelum berlakunya sesi interview itu, beliau sangat sangat yakin yang beliau akan melepasi detik detik genting itu dengan penuh gemilang dan sekaligus melayakkan beliau untuk mendapatkan title 'EXECUTIVE ACCOUNTANTS' di sebuah company sekitar klang dalam masa dua bulan lagi. sekalung penghargaan diberi kepada beliau. beliau hanya mempu tersenyum dengan puas. di bawah ini adalah detik detik semasa beliau akan di interview.





detik detik sebelum di interview. jangan caye dengan senyuman pelesu tuu. saje saje buat muka rilek. padahal dalam hati, dup dap dup dap. maklumlah, ni first time kan nak apply kerje. muehehe.






tengah menunggu giliran. ramai jugak sebenarnya yang akan di interview. aku orang keberapa tah. >.<
dah berpeluh peluh menunggu untuk masuk. agak agak apa ye dia akan tanya? sihat? dah makan ke belum? hari ni dah baca paper? iskk. tak kanlah dia tanya tu jee. risau risau.





okee.. aku dah bersedia nak masuk. wish me luck yee kawan kawan. kalo aku lulus interview ni, aku belanja korang cekodok. bhahaha. rasa rasa aku lulus tak ek? kalo aku tak lulus, tu sebab korang tak doakan aku leteeww.. =) sebelum tuu, haruslah tangkap sekeping dua gambar kan. ^^,









okee.. kat bawah ni pulak gambar gambar selepas sesi interview..






korang dah bulehh rasa kan yang aku dah berjaya melepasi sesi interview tuu. berpeluh peluh sampai ke lutut masa dalam bilik tu even ada econ. tapi aku control macho. aku kan suka control macho. >.< ada la sekali dua aku tak berapa nak dengar apa yang dia tanya. padahal english aku yang broken. kekadang tak paham. tapi aku buat buat paham. rasanya jawapan aku lari tajuk. bhahahaaha. smart tak aku dalam pic atas ni?



waa.. we look gergeous rite babehh? actually, kami ni satu group. but sorang je laki sebab kat kelas juz ada 6 orang je budak laki. so, satu group, sorang la budak laki. budak budak laki bukanlah pupus kat kolej kami ni. tapi ramai yang apply section belakang. 6 orang je yang apply section 1.. kami ada rupa akauntan tak?



maka, selesai lah sudah segala sesi interview pada hari itu. aku pun dah penat, berpeluh peluh bagai dah ni. nasib la kelas petang tu cancel. ready for the next meeting pulakk. actually, ni bukanlan sesi interview untuk kiteorang apply kerje betul betul. ini adalah salah satu part untuk subject english for accounting. first stage untuk melangkah for the next future.



Thank's for reading. Have a nice day !

2 comments:

G3-lina said...

amacam? dapat ke?? harap2 dpt la! gud luck meyh!

iezawanza said...

gadisgulagula - muehehe. dapat, dapat.. tapi ini bukan interview betol2 la yunkk..