Thursday, March 31, 2011

bangi kawasan hot !!

assalamualaikumm..

dua tiga menjak kawasan sekitar Bangi ni asyik panas je. sampaikan tak ketentuan hala aku dibuatnya. langsung tak hujan. tapi, bila call mak aku yang duk kat sekitar pantai timur, beliau kata hujan je. orang kampung nak menoreh batang getah pun tak boleh disebabkan hujan yang asyik mencurah curah turun. and dalam paper pun ada bagitahu kan yang sekitar terengganu dah banjir. betul ke? gua sekarang dah jarang nak menyelak paper disebabkan malas nak beli. tu lah orang kita kan. sayang nak keluarkan duit untuk beli bahan bacaan. cubalah contohi rakyat jepun yang moden bagai tuhh. bangun pagi pagi je celik mata terus belek paper. bukan satu je. ada la dalam dua tiga jenis paper.

ehh, apa aku merepek ni?

disebabkan panas yang aku rasa agak panas la jugak, maka kepala pun jadi sakit coz nak tidur pun tak selesa. tapi, aku bersyukur. walau panas ke sejuk ke, semua tu adalah kuasa tuhan. kita ni siapa untuk mempertikaikan semua tu. kenapa kita asyik nak merungut je kan? kalau hujan pun salah, panas pun salah. pendek kata semua tak kena. manusia kan. mana pernah puas.

2,3 hari ni adalah beberapa rutin baru dalam hidup aku :
aku dah jarang nak keluar gi jalan jalan naik motor. risau takut kulit hangus terbakor lalu menjadi hitam legam.

aku juga dah jarang nak tidur petang. risau takut jadi giler. kan orang tua tua selalu pesan. jangan tidur after asar. so, aku cuba jugak elakkan diri daripada tidur walaupun ada jugak aku tertidur. ^ ^'

dan.. rutin yang paling penting sekali,
aku dah rajin nak blogwalking. =))


*tengah golek golek atas katil cuba untuk melelapkan mata, tiba tiba adik aku call. baru saja teringat tentang keluarga yang nun jauh di sana. dah sebulan rasanya tak balik.
kadang kadang nangis sorang sorang di tengah malam buta disebabkan rindu yang melampau.
Thank's for reading. Have a nice day !

No comments: